Frågor och svar

Mitt paket har inte kommit fram

Om du saknar ett paket från kransmakaren.se ska du först kontakta Posten eller Dhl, kontrollera även
att ni angivit rätt mobilnummer och e-postadress vid beställningen. Detta ser ni på orderbekräftelsen ni fick
till er e-post efter ni gjort beställningen. 
I ert mejl som ni har fått från Kransmakaren om att paketet är skickat finns ett sändningsid som ni kan 
använda för att följa paketet hos antingen posten eller dhl.

Under "Mina sidor" kan ni se om er order är skickad och även sändningsnummer.

Jag vill få mitt paket till ett annat utlämningsställe
Om ni önskar få ert paket till ett annat utlämningsställe skriver ni ombudets namn och postnummer i textfältet i kassan så hjälper
vi er med detta i möjligaste mån. Vi kan dock aldrig garantera att er order kommer till önskat utlämningställe.

Jag har angett fel namn eller stavat fel på namnet och får inte hämta ut paketet på utlämningsstället,
kan ni ändra?

Tyvärr har vi på kransmakaren.se inga möjligheter att ändra ett namn eller adress när paketet lämnat vårt lager. 
Var alltid noga med att dubbelkolla stavning och att rätt namn anges vid leveransen. Är det någon annan än du 
som ska hämta ut paketet så ska dennes namn vara mottagaren. Vid ytterligare frågor kring namn och adressuppgifter
för paket som ligger på utlämningsställe eller som har skickats från kransmakaren.se ska ni kontakta det fraktbolag
er order skickats med.

Jag beställer från kommunal verksamhet, kan ni skicka e-faktura?
Ja från och med hösten 2019 kan vi erbjuda e-faktura vid köp över 300 kr inkl moms.
I kassan väljer ni vårt egna fakturaalternativ som ni finner i fliken "Visa/Mastercard mfl" i nivå med Klarnas kassa.
Ange alltid ett referensnummer.

När skickas min order
Vi försöker alltid att skicka paketen så snabbt som möjligt dock så kan det ta upp till 1-3 dagar om inget annat anges
på artikeln. Vi kan inte påverka hur lång tid det tar för fraktbolagen att få paketet från Kransmakaren till ert 
närmsta utlämningsställe. Dock brukar det gå på 1-3 dagar beroende på vart i landet man bor och hur ofta ert 
ombud har leverans från fraktbolaget.

Hur gör jag om jag vill returnera hela eller delar av min order?
Meddela alltid kransmakaren.se att ni kommer att göra en retur, mejla till support@kransmakaren.se.
Returfrakt beställs här: Beställ Returetikett
Returetikett kommer inom 24h efter att den är beställd att mejlas till angiven e-postadress. NI som kund ansvarar för att skriva ut returetiketten.

Returen bekostas av er som kund.

När returen kommit till Kransmakaren.se kan det ta upp till 5 dagar innan den handläggs och summan av varorna
betalas tillbaka / krediteras. Har ni valt faktura via Klarna ska denna betalas av er om inte hanteringen av er 
retur hanterats innan förfallodagen för att undvika onödiga omkostnader. Ev. påminnelseavgifter för utebliven betalning
ersätts inte av kransmakaren.

Vi ersätter inte varor som gått sönder i returfrakten till oss så vi rekommenderar att förpacka varan väl.

Observera att vi inte hämtar ut paket som skickas till ombud eller annat utlämningsställe och vi ansvarar inte för paket som skickas direkt till vår företagsadress på eget initiativ.

Betalning

Jag hittar inte mitt kvitto från beställd och betald order via klarna

Vid frågor rörande betalningar, kvitton mm via Klarna kontaktar ni klarnas kundtjänst direkt på telefonnummer 08 120 120 10.
Klarna kommer att behöva be er att identifiera er med personnummer för att kunna hjälpa er.

Logga in